úterý 13. října 2009

CO se mi tu libi a co ne

Zacneme tim, co se mi tu libi

1. Lidi jsou tu hodni - neni to jenom o tom, ze sem cizinec. Ale amik si pokeca s Amikem, ktereho nikdy nevidel, zepta se jak se ma, co si mysli o tom a tom atd. Lidi tu jsou otevrenejsi.
Dam priklad - pred mym odjezdem sem jezdil na skatu u skolz na Zelence a mel jsem piti. Flaska byla na schodech. Ze skoly vysel nejaky ucitel a rekl : Doufam, ze tu flasku seberes a vyhodis !!!!!
Rekl to nahlas, hrube a nastvane.

TAdy prvni den nechallezet tac s jidlem na pultu ( ma se to odnaset primo k okenku ). Pani me zastavila a rekla:Pozdravila me, zeptala se me jak jde skola a co mam dalsi hodinu a pak rekla: mohl by si prosim ten tac dat tamhle k okenku? Ja vim, ze casto na to lidi zapominaji, ale mame malo uklizecek a jn 2 lidi na dozor. NAprosto v pohode. To je rozdil, ne?

2. Auta od 16ti, pracebez problemu od 16ti. Neboji se tu dat moznost 16tiletym pubertakum, skoro vsichni pracuji, neni problem jako u nas s vekem. Ja jsem treba chtel jednou rovnat regaly v KAuflandu a rekli mi,ze je to od 18ti.
Auta od 16ti se mi taky libi. Plno deti bydli na vesnicich, kde jsou mizerne spoje. Silnice a celkove doprava jsou tu prehlednjsi. VSICHNI DODRZUJI RYCHLOST.

3. Sporty na skole. Je zde malo mestskych klubu jako u nas. Treba ja kdyz jsem rekl ze hraju za HC Trutnov, za jediny klub ve meste, moc to tu nechapali. Tady se hraje na skole. Hrajes za skolni klub. Skola ma vetsinou fotbalovy tym, soccer, hokejovy tym, basketbalovy, baseballovy atd. Stejne tak na vysoke skole a na zakladce. Treninky jsou vetsinou ihned po skole. vse je vazano na skolu -chces hrat sport za nasi skolu? Musis se ucit a mit dobre vysledky - k hokeji musime mit maximalne C- 3, takze v pohode - studium je tu lehci, ale hromada ukolu.

4. Jidlo - neni nutne popisovat:). Jim hodne, ale chodim do posilovny a hrajeme tenis nebo basketball, takze to neni videt:). Je to tu proste jine. Plno chuti, stale neco noveho. Samozrejme hamburgry lezou krkem uz po 2 tydnech, ale stale je to lepsi nez nase jidla na gymplu:).

Co se mi tu nelibi

1. Vikendy
Americani o vikendech delaji naprosto nic. V patek jdou do baru a celou sobotu a nedeli lezi a koukaji na TV. Je to tu vsude. Ptal jsem se ostatnich,jestli jejich rodice taky nedelaji nic a je to stejne. Proste jen lezi na gauci a koukaji na tv.

2. Taxes - vsude se plati 5. 5 procent. Je to normalni, u nas platime taky. Ale neni to zaokrouhleno v cene. TAkze ty si jdes koupit zvejkacky za dolar, pripravis si dolar a ejhle, pokladnik po tobe chce dolar a deset centu. Je to takova drobnost, ale proste vadi mi to, ze celkova cena neni napsana na cedulkach.

1 komentář:

  1. Ahoj,
    jsem taky tenhle rok exchange student v USA v Alabame. Pisu si blog:

    www.marlow.cz

    Budu rad, kdyz si me das do odkazu.
    Mej se a ozvi se.

    Petr Jelen

    OdpovědětVymazat